Savunma sanayiinde çok konuşulan, bazen tartışma sebebi olan "Yerlilik ve Milli" sloganı gerçekte nasıl işliyor?
Güzel duygularla yapılan 100-200 projenin yanında bu sloganın arkasına neler saklandı acaba?
Benim uzman olduğum SIEM konusunda, onlarca bakanlık ve kurum "yerli ve milli" diyerek iyi bir SIEM ile yaşamayacakları ve mevcut tercihleri haricinde başka "yerli ve milli" çözümler olmasına rağmen sadece etik olmayan pek çok sebeplerle sadece kendi istedikleri ve seçtikleri SIEM ürünlerini "yerli ve milli" olarak kabul ettikleri bin anlayış yıllardır devam ediyor.
Hatta bu konuda en sonda yargıya yansıyan olaylar bile mevcut.
Diğer bir husus da "yerli ve milli" sloganları atıp yabancı ürünlerin marka bilinirlikleri, pazarlama güçleri,
birkaç tane ürünü bundle vermeleri, hediye olarak sundukları vs.. gibi parametrelerle tercih edenlerin olması.
Sonuç olarak 100-200 vitrin projesi on binlerce yukarıda anlattığım gibi projelerle gerçek bir "Yerli ve Milli"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder